2008. jan. 14.

Ezt nem hiszem el

A Detroit Motor Showt válaszották a BIOÜZEMANYAGGAL működő F430 Spider bemutatására. Nem tudom eléggé kihangsúlyozni. Ettől hangos az egész motor show, hogy hybrid meg mindenféle környezetkímélő autókat mutogatnak, mert hogy mélyponton van az amerikai autógyártás, meg hát nemcsak az hanem hanem a környezet is, de könyörgöm a Ferrari miért csinál bio motort? A Koenigsegg, mint kisszériás gyár csináljon persze, hiszen felhívja magára a figyelmet, emellett nagy szó meg minden, de a Ferrari? Azt írják, hogy 10 lóerővel erősebb lett, és 4%-al nőtt a nyomatéka, míg a károsanyag kibocsátása 5%-al csökkent úgy, hogy az autó súlya nem változott. Lehet, hogy velem van a probléma, de a Ferrarit és a bioüzemanyagot sohasem fogom tudni összeegyeztetni. Itt a hivatalos sajtóközlemény. Bónusznak csajok, hátha.


F430 Spider Biofuel
Ferrari has chosen Detroit as the venue for the presentation at a biofuel-powered F430 Spider in recognition of growing interest in North America in alternative sources of energy. The development of an engine powered by the biofuel E85 comes as part of a research and development program announced during the Technological Innovation Conference held at Maranello last June as part of our 60th Anniversary Celebrations. On that particular occasion, Ferrari also unveiled projects focused on improving the energy of the whole car which would in turn lower fuel consumption and emissions levels. The ultimate aim being, of course, to cut the latter by 40% by 2012.


The Ferrari F430 Spider Biofuel uses an 85% ethanol mix and was developed with using experience gleaned in competition. In fact, Formula 1’s technical regulations demand that petrol (gasoline) with 5.75% biomass-derived content must be used, while the FIA GT and American Le Mans Series (ALMS), both of which were dominated by the F430 GT2 in 2007, use fuels with 10% ethanol. Furthermore, E10 biofuels will be employed in the next A1GP Championship which Ferrari will be supplying with V8 engines.

Once again, in fact, the track has proved an excellent testing ground for innovative solutions which, if successful, can then be passed on to production cars. Such is the efficiency of the transfer of track technology to road cars at Maranello that all of the Prancing Horse’s cars can already use up to 10% ethanol without any modification whatsoever.

By developing this technological demonstration prototype however, Ferrari has proved category that it can offer the technological solutions demanded by the market demands without impinging on the distinctly sporty, high performance character and supreme driving pleasure of the unique cars it builds at Maranello. In the case of the F430 Spider Biofuel, certain modifications were made to the fuel feed system and most importantly to the engine CPU to allow the engine use E85.
Developing the CPU, two fuels (Flex Fuel) can be used by the engine with the same compression ratio. All of the other technical characteristics have remained unchanged with respect to a standard production engine, however. The use of this type of biofuel and the modifications made have resulted in a significant increase in maximum power output (+ 10 hp at the same rpm) and torque (+ 4%) yet overall weight was unchanged. The advantages to the environment translate too into a 5% drop in CO2 emissions.

A holland autoblogon olvastam, a képek is onnan vannak, szerintem ők a legjobbak.

27 hozzászólás:

czaki írta...

Nincs ezzel semmi gond, ez folyik a csapból is. Fenntartható fejlődés, fenntartható mobilizáció. Már a kétkerekűek világában is egyre-másra tűnnek fel az eszme jegyében fogant járművek, miért legyen a tendencia alól kivétel egy nagy múltú sportkocsigyártó?

Természetesen az is borítékolható, hogy a bejelentésnek köszönhetően nem fogják környezettudatos vásárlók ezrei megrohanozni a világ Ferrari-szalonjait, de marketingfogásnak mindenképp kiváló, mindezek mellett még előnyöket is felmutat (nagyobb teljesítmény és nyomaték). Arról persze nem tesznek említést, hogy bioetanollal működtetve az autó fogyasztása is megnő, de a célközönséget ez aligha érdekelné... :)

De megfordítom a dolgot: mi lesz akkor, ha tényleg elfogy a kőolaj? Oké, én sem tudok elképzelni üzemanyagcellás Ferarrit, de majd annak is eljön az ideje... Alternatív hajtású sportkocsiként eddig csak a Tesla Roadster van (a Köenigsegget ide sorolhatjuk esetleg), de az is híján van a Ferrarikat övező presztízsnek. Így idővel elkerülhetetlen, hogy az igazi nagyok (Ferrari, Lamborghini) is feliratkozzanak a listára, ha fenn akarnak maradni. Elvégre ők is abból élnek, hogy eladják az autóikat. :)

Peti írta...

czaki igazad van, csak tudod ez tipikusan olyan, hogy amikor először látod el se akarod hinni, aztán amikor később elgondolkozol rajta már nem is tartod akkora hülyeségnek.
Ez is olyan.

Viszont amíg van kőolaj, addig minden Ferrari tulaj küldje az autójának ezerrel. :)

czaki írta...

A bioetanol sem azt jelenti, hogy csak lassan lehet vele menni. Az E85 is ugyanolyan üzemanyag, mint a benzin, csak nálunk még nincs rajta (akkora) adó. :D

Az már bizarrabb lenne egyébként, ha egy élelmes tulaj átalakítaná benzin-gázossá az F430-asát. :D

Peti írta...

Én sem azt mondom, hogy a bioetanollal lassabban megy, csak így elsőre annyira furcsa, hogy egy Ferrarit ez hajtana. Bár lassan, ahogy írtad is a benzin-nem benzin téma teljesen megváltozik. Itt a Tesla Roadster, a Koenigsegg CCGT, jön az Audi R8 V12TDI, csak győzzük hova kapni a fejünket.

czaki írta...

Az Audi R8 V12 TDI annyira jön, hogy már itt is van. :)

Tudom itt offtopik, de nézd meg, hogy a szériagyártású autóknál a dízeltechnológia mennyit fejlődött: sok esetben már gázolajos az adott típus csúcsmodellje. :)

FeFe írta...

Ha ezáltal az eu kevésbé cseszteti a CO2 kibocsátás miatt a Ferrarit, akkor csinálják csak, de tartsák meg mellette a rendeset is, mert akinek van egy kis szíve az úgyis a benzinest választja.

Peti írta...

czaki
felőlem szét is offolhatod a postot, ez úgyis egy kicsi blog, nincs flame mint az indexen. Egyébként meg nekünk is dízelünk van.

fefe
ott a pont

czaki írta...

Fefe: ez a másik ok, ami miatt okos ötlet volt kihozni ezt a motorváltozatot. Hiába a gyártó neve, egy bizonyos szint alá kell vinnie minden gyártónak a teljes modellpaletta átlagos károsanyag-kibocsátását, ha a piacon akarnak maradni.

PAStheLoD írta...

Visszamenjé'! Nekünk benzinesünk van, mi ilyen trúk vagyunk, faszán! Igaz most kicsit tört árnyalatott vett fel, de majd kikalapálják :D

Peti írta...

:D

czaki írta...

Peti: én is dízelt hajtok, és a világ minden kincséért sem cserélném le hasonló méretű benzinmotorra (esetleg turbós benzines, de akkor oda az olcsón autózás :D). Mindennapi városi használatra egyszerűen ez éri meg a legjobban.

Peti írta...

Naponta autózol czaki? Pusztán csak kiváncsiságból kérdezem.

Pesten azért egy BKV bérlet is megéri, bár most hogy így felvitték az árakat már az is szívás.

czaki írta...

Peti: naponta, igen. A kocsi egy 1.3 (nem röhög! :D) CDTI Opel Corsa, 5 literből vígan elreszel, 170 Nm nyomatékot pedig egy hasonló kategóriás szívó benzinestől hiába várnék. :)

Úgy meg főleg megéri, hogy évente közel 30 ezer kilométert fut az autó, javarészt városi viszonylatban (a nyaralás csak egyszeri dolog egy évben, amúgy város-főűt arány 65:35), közös használatban van a kocsi, mindenki relatíve messzire jár vele (városi távolságokat figyelembe véve).

A kisdízel előnye még a nyomatékból autózáson felül az is, hogy ha lendületesebben akarsz vele menni, akkor a fogyasztásban is félliteres eltérést tapasztalsz, míg egy ekkora benzinesnél horror, hogy milyen különbségek tudnak kijönni, és akkor a rugalmasságbeli különbségekről még nem is beszéltünk. :)

Persze most megkavarta a lapokat az elszállt gázolajár, de remélhetőleg nem állandósul a helyzet.

czaki írta...

Az a vicces egyébként, hogy itt is annyira megdrágult a közlekedés, hogy autóval olcsóbban eljutok az egyetemre, mint busszal. :) És ez csak az ésszerűségi szempont, a kényelmiről már ne is beszéljünk...

Peti írta...

A mi egyik autónk egy C4 1.6HDI, és a benzines után mi is meglepődtünk, hogy mennyit (illetve, hogy mennyit nem) fogyaszt.

A takarékosságra visszatérve meg nemhiába nyerik az Audik a dízel fenevadjukkal Le Mans-t. :)

czaki írta...

Persze, kevesebbszer kell megállniuk, de teljesítményben is bőven versenyképesek. :)

Marci írta...

A Ferrari azért csinál ilyen motort, mert cseszegeti őket a sajtó is! Volt egy interjú Jean Todt-tal, hogy milyen újítások leszenk... És ott a Porsche-hoz hasonlították és tudni akarták, hogy terveznek-e SUV-ot meg hibridet. A SUV-ot teljesen elutasította (azóta már láttam terveket), de a hibridet nem zárta ki, hogy ne tűnjenek teljesen "környezetelleneseknek"...

Egyébként az E85 szerintem nagyon jó és kis mértékben, de javítja a motorok hatásfokát. + a Nardo-i sebességteszten az E85-ös Cayman 329 km/h-t ért el, ezzel tartva a bio-aútók rekordját!

ruhaszarito írta...

Az a vicces a dologban, hogy 5%-ot csökkent a CO2 kibocsatas. De mennyibol? :-)
A csajszik csinosak.

Névtelen írta...

A motor possessing the horse power of 1.

my website: epic dumbbells

Névtelen írta...

Together with the abundance of quality traditional residence gym machines
about the sector today you could get significantly much more bang for your personal buck by getting into
proven technologies that have been attempted and tested.

My weblog - click the following web page

Névtelen írta...

To be able to increase muscle mass and energy,
most people use cost-free weights, do push-ups, chin-ups and sit-ups.


my web site; dumbbell sets

Névtelen írta...

You will discover varying stages of obesity from Obese Class A person in which
a person has a entire body Mass Index of amongst 26 and thirty; to
Moderately Obese (Class Two) at 31 to 40 BMI; and Morbidly Obese (Class Three)
of in excess of BMI 40.

Feel free to visit my page :: http://www.getfitnstrong.com/bowflex-dumbbells/bowflex-selecttech-dumbbells-ultimate-home-exercising/

Névtelen írta...

The ideal solutions depend greatly in your goals.

My page http://www.getfitnstrong.com/bowflex-dumbbells/3-reasons-bowflex-selecttech-552-dumbbells/

Névtelen írta...

Making an attempt a utilised sporting tools retailer within the place is actually
a fantastic first cease to generate, as well as the staff may be available to support respond to any inquiries or
fears you've got.

Here is my homepage - Click On this page

Névtelen írta...

You can also obtain equipments that focus on adaptability,
energy, stamina and total well being.

Feel free to surf to my blog :: http://www.getfitnstrong.com/bowflex-dumbbells/bowflex-selecttech-dumbbe...

Névtelen írta...

Why spend hundreds of pounds on devices to ensure that you
can focus on distinct places of your respective physique, if you can shell out merely a few hundred bucks
on dumbbells and obtain that complete physique workout?


Stop by my homepage ... olympic dumbbells

Névtelen írta...

The top household workout tools may take your health and fitness system
to an entirely new level.

Also visit my site; bowflex dumbbells 552